|
პირველი ნამდვილი დამფასებელი
სიტყვა "ხარისხი"
უკვე ნიშნავს მკაფიო დამოკიდებულებას, გნებავთ ხაზგასმულ აღქმას და თავისთავად
პატივისცემითი განწყობისთვის შემზადებას მაინც იმ სუბსტანციის, ან ობიექტის
მიმართ, რასაც ის სინტაქსურად ამშვენებს ხოლმე წინადადებაში, მიმართვასა თუ
სტატუსში... მიმხვედრი მიხვდება. ხარისხიანი ყველაფერი სასურველია, უფრო ვიდრე
უხარისხო, მიუხედავად იმისა, ამ სიტყვამ თანამედროვე სივრცეში დაკარგა თუ არა
თანდაყოლილი მტკიცე არგუმენტების მთელი რიგი... სამეცნიერო ხარისხის
დღევანდელობაზე ბევრს საუბრობენ ეჭვით, ან ბევრად უფრო ადვილად და ხშირად,
ვიდრე წარსულში, მაგრამ შევთანხმდეთ, რომ ყალბის და ნამდვილის გარჩევა ყველა
ისტორიულ დროში ერთნაირად ხდებოდა, განსაკუთრებული გონიერებით, გამორჩეული
მგრძნობელობით.. ყალბიც ყოველთვის დარწმუნებული იყო, რომ ნამდვილის გვერდით
იდგა, მაგრამ საკუთარ პოზიციაზეც მოკვდავურად ხლაფორთობდა, როგორც შეეძლო...
ესეც ცხოვრების ტკბილ-მწარე სინამდვილეა, მაგრამ არც ისე ტრაგიკული, რადგან
ყალბთან და ნამდვილთან აღიარება მაინც სხვადასხვანაირად მოდის. აღიარება
ჭეშმარიტი ხარისხის პარამეტრია!
ხარისხი- ნამდვილი მეცნიერისათვის უკვე წარმატებულად წინწადგმული ნაბიჯისთვის
სახელის მინიჭების აქტია და არა თვით ნაბიჯი. ამაში არის განსხვავება. მე
სწორედ იმ ადამიანებზე ვსაუბრობ, ვისთვისაც ეს ფორმულა მტკიცების გარეშე
მიიღება, ვისთვისაც დაცვის პროცესში ავტორიტეტებთან ოპონირება საკუთარი ზრდის
შემოქმედებითად სასიამოვნო დასტურია და არა სწრაფად გასავლელი მტანჯველი
წუთები, რომლის ბოლოს ხელფასის დანამატის პერსპექტივა და მეზობელ-ნათესავების
გარანტირებული თაყვანისცემა ბჟუტავს. რათქმაუნდა, მეცნიერება ამ სურვილებზე
ბევრად უფრო მაღლაა..
მე დღეს ვწერ იმ ადამიანის წარმატებებზე, ვის მეცნიერულ პოზიტივებსაც,
პიროვნულმა წაუსწრო (უბრალოდ, მცირე ასაკის გამო) და ამით ყველა მისმა
სამეცნიერო, თუ პედაგოგიურმა ხარისხმა ბევრად მეტი ხიბლი შეიძინა. ეს საუკეთესო
თანხვდენაა: გონიერება და სწავლის სიყვარული - თავმდაბლობასა და
კდემამოსილებასთან ერთად: სასურველი ხარ პიროვნულად და პროფესიულად.
აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ინგლისური ენის დეპარტამენტის
ასისტენტ-პროფესორმა, ინგლისური ენის ცენტრის ბრწყინვალე პედაგოგმა,
ქუთაისი-ნიუპორტის საერთაშორისო ასოციაციის აქტიურმა წევრმა ნათია ზვიადაძემ,
2009 წლის თებერვლის თვეში, პირველმა დაიცვა სადოქტორო დისერტაცია თანამედროვე
და საერთაშორისო მოთხოვნების შესაბამისად განახლებულ ენათმეცნიერების საბჭოზე.
მისი სადისერტაციო თემა "კენეტ ლი პაიკის ლინგვისტური მოძღვრება" არის
ანალიზური მიდგომის სერიოზული ნიმუში და ქართული ჰუმანიტარული აზროვნების
გაბედული დადასტურება. ჰუმბოლდტისა და პაიკის კონცეფციათა მეცნიერული
დაპირისპირებით, დისერტანტმა შეძლო ჭეშმარიტი და ეროვნულად აუცილებელი
თეზისების ჩამოყალიბება: რომ ენას კულტურული ფესვები გააჩნია და თითოეულმა
კულტურამ წვლილი უნდა შეიტანოს სამყაროს აღქმის, ჭეშმარიტების შეცნობის
საქმეში; რომ ენისადმი აუცილებელია კონკრეტული და არაგანზოგადებული მიდგომა;
რომ ადამიანის ფაქტორი განმსაზღვრელია ენათმეცნიერულ კვლევებში და სხვა. ნათია
ზვიადაძის რეცენზენტი, ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი, პროფესორი გურამ
ლებანიძე, რომელიც მეტრია ქართულ ლინგვისტიკაში, აღნიშნავს: "მისი დისერტაცია
ეკუთვნის იმ იშვიათ ნაშრომთა რიცხვს, რომლებიც გვაძლევენ ჩვენი მეცნიერების
ახლებურად დანახვის შესაძლებლობას და, რაც მთავარია, შინაგანად ამთლიანებენ მას
ამ ახლებური ხედვის წყალობით. მიმაჩნია, რომ ეს დისერტაცია უნდა ჩაითვალოს
ქართული ლინგვისტური (და არა მხოლოდ ლინგვისტური) აზრის მნიშვნელოვან
შენაძენად."
-"პაიკზე დაწერილია ბევრი წიგნი, მაგრამ პირველი ნამდვილი დამფასებელი მისი
აღმოჩნდა ნათია და თანაც სად?- პოსტსაბჭოურ სივრცეში, სადაც მხოლოდ ერთ
მონოგრაფიაში ერთი აბზაცი ეთმობა პაიკს და სხვა არანაირი ინფორმაცია მასზე არ
მოიპოვება. საბჭოთა კავშირში არ აპატიეს პაიკს ის, რომ იგი ქრისტიანი მისიონერი
გახლდათ."-თემის ხელმძღვანელის, ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორის, პროფესორ
მიხეილ ქურდიანის ეს პატარა აბზაცი, დამეთანხმებით, რომ კიდევ უფრო საინტერესოს
და რაღაც იდუმალსაც ხდის ნათიას არჩევანს, რომელიც სცდება ენათმეცნიერული
მიდგომას. აქ პირველ რიგში ინაცვლებს პაიკი, როგორც ეპოქის მნიშვნელოვანი
პერსონა და არა მხოლოდ ლინგვისტური მოძღვრების ავტორი არამედ, ზოგადად
მოაზროვნე. ესეც, დისერტანტის სწორ ინტერესთა სპექტრს ხდის მკაფიოს და
პატივსაცემს.
მისი მეორე ოპონენტის ფოლოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორის, პროფესორ რუსუდან
ასათიანის შემოთავაზებას პაიკის რომელიმე ფინდამენტური ნაშრომის ქართული
თარგმანის გამოყენებასთან დაკავშირებით ნათია შემდეგს პასუხობს: "ეს მართლაც
საინტერესო აზრია და ალბათ განხორციელებადიც, რადგან უპირველეს ყოვლისა
არსებობს ამის სურვილი და ამავე დროს შესაძლებლობაც. მით უფრო, რომ კვლავ
ვინარჩუნებ კავშირს ცნობილ მეცნიერთან კარლ ფრანკლინთან, რომელიც პაიკის
მოწაფე და მიმდევარია და, რომლის საშუალებითაც წლების წინ მქონდა პატივი
პირდაპირი მიმოწერა მქონოდა თავად ბატონ პაიკთან მისი სიცოცხლის ბოლო წლებში.
ასე, რომ ამ თვალსაზრისით ორმხრივი ინტერესი იკვეთება, რაც ნიშნავს იმას, რომ
ვიკისრებ ამ მეტად საპასუხისმგებლო და ამავე დროს საპატიო ვალდებულებას".
რადგან, დასასრულისკენ ისევ შევეხეთ ფილოლოგიის მეცნიერებათა ახალგაზრდა
დოქტორის ადამიანურ ხიბლს, გვინდა მისი მეცნიერული წარმატების ყველაზე ღირსეული
მეგზურის, თუ მნათეს დახასიათება მოვიშველიოთ: " ნათია სტუდენტობაშივე იყო
გამორჩეული. გამორჩეული მისი შინაგანი ორგანიზებულობითა და წესრიგით,
ზრდილობით, მოკრძალებით. ნიჭიერების გარდა, სწორედ ამ თვისებების გამო, ის
განწირული იყო კათედრისთვის –ღიმილით იგონებს პროფესორი მადონა მეგრელიშვილი,
ვისთან მუშაობაც უკვე წარმატების ნახევარს უდრიდა - კათედრაზე აქტიურმა
მუშაობამ და ნათიას პიროვნულმა უნარებმა განაპირობა ის, რომ დღეს ნათია არის
ყველგან, სადაც მე მიწევს მუშაობა: ინგლისური ენის დეპარტამენტსა და ინგლისური ენის ცენტრში ერთ-ერთი
საუკეთესო პედაგოგი და ქუთაისი-ნიუპორტის ასოციაციის პროდუქტული წევრი. იმდენად
პროდუქტული, რომ ასეთ კომპეტენტურ ქართულ-ინგლისურ ურთიერთობებში განათლების
კომისიის მართვა ვანდეთ. მომავალში კიდევ ბევრია საკეთებელი".
ქუთაისი-ნიუპორტის საერთაშორისო ასოციაცია ულოცავს ნათია ზვიადაძეს ამ დიდ
წარმატებას!
ქუთაისი-ნიუპორტის
საერთაშორისო ასოციაცია |
The First Real Appraiser
Natia Zviadadze, an assistant-professor of the English
Language Department of Akaki Tsereteli State University, who is also one of
the best teachers of the English Language Centre and an active member of the
Kutaisi-Newport association, was the first to defend a doctoral thesis
before a new Board of Linguists meeting up-to-date international
requirements in February, 2009. Her thesis on “Kenneth Lee Pike’s Linguistic
Doctrines" is an impressive example of an analytical approach to the theme
of the research.
The famous American linguist and anthropologist Kenneth Lee Pike (1912-2000)
is noted for his long and divergent active life. He occupies a significant
position in the history of the XX century linguistics. Being an innovator in
theoretical field K. L. Pike advanced to a considerable extent in uncovering
new approaches of studying the linguistic phenomenon. An adequate
understanding and evaluation of Pike’s conception can possibly be gained
only today – when the interrelation of language and culture, which was
implicitly meant in Pike’s categorial pair: language ↔ behavior turns to be
insistently and explicitly actual at present.
The theme of the work is represented by the interrelation of dominant
directions in modern linguistics and K. L. Pike’s linguistic doctrine, his
anthropology in specific.
The problem lies in defining the ways according to which K.
L. Pike’s
scientific interpretation should be done in correspondence with modern
linguistic demands. The question: what kind of contribution this modest
research might bring in the further development of current problems in the
discipline? – must be given an answer.
The scientific novelty of the present work lies in the following:
1. The dissertation is the first attempt to evaluate K. L. Pike’s linguistic
doctrine, acknowledge the tremendous importance of his theories and analyze
his anthropological linguistics in linguocultural context.
2. Comparative analysis of the conceptions of two great scholars – K. L.
Pike and W. V. Humboldt – takes place for the first time. As a result, their
scientific ‘relation’ is studied from the angle of anthropocentristic study.
3. On the basis of comparative analysis of Pike’s and other related
linguists’ works, a scientific line is worked out which crosses the whole XX
century, originates from the past academic inheritance and defines the
sphere of study of the linguists of the next epoch.
4. The results of the performed work show the practical value of Pike’s
theory which to great extent determines the actuality of Pike’s research
method in the process of forming anthropologic paradigm of language.
The theoretical value of the work is first of all determined by the
actuality of research area. Besides the fact linguoculturology is the
central direction of the modern linguistics it is being in the process of
formation. As it was mentioned above, the present dissertation work is the
attempt of integration of Pike’s anthropological linguistics into modern
linguocultural problems, which itself clearly defines the theoretical value
of the research.
The practical value of the dissertation: The principles used in the work and
the given results can be introduced in the courses like modern theory of
language, linguistic culturology, and modern linguistic history.
Apart from this the work must have methodic value as the meaning of the
studied linguistic theory includes refining teaching foreign languages and
therefore, establishing new methods serving the stated purpose.
It is stated in the thesis that K. L. Pike took an active part in all
proceedings defining the importance of the XX century linguistics. He had a
tremendous influence on the development of Phonology, Anthropological
linguistics, Behaviorism and Philosophical thinking. It is noteworthy that
his Tagmemic Theory made a breakthrough in the methodology, carrying out an
ideal method of research that will promote the studies not only in
Linguistics, but in the other fields as well, according to the general model
represented by Pike. Pike’s linguistic doctrine acquires completely new
interpretation through its discussion in linguocultural context. As a result
an explicit reflection of implicitly meant interrelation of language and
culture in Pike’s theory is clearly shown in linguoculturology.
On the basis of the analysis of K. L. Pike’s linguistic theory, in the light
of his scientific inheritance and modern linguistic directions by showing
practical results of his theoretical research, it is concluded that Pike’s
linguistic teaching brought a fundamental change in the XX century
linguistics and introduced the unique method of research which serves as a
guideline not only for the linguists but for the researchers in other fields
as well.
There are a lot of books written about Pike but it was Natia from whom the
famous linguist and anthropologist received considerable acclaim.
In the Soviet Union, where Pike was not forgiven for being a Christian
missionary, his works were not studied properly. The only passage about him
can be found in the monograph written by the supervisor of Natia’s thesis, a
well known Professor Micheil Kurdiani, PhD. That’s why Natia’s deep research
into determining the role of the outstanding American linguist and
anthropologist K.L. Pike in the XX century linguistic history is so
important.
Reviewing Natia Zviadadze’s thesis a well known Georgian linguist, Professor
Guram Lebanidze, PhD, says that “the thesis is among other rare works which
gives us an opportunity to do research into linguistics with a fresh
approach. Most importantly, this approach makes a science a single whole. He
considers the thesis valuable for Georgian linguistics (and not only for
linguistics).
In response to the question of the second reviewer of Natia’s thesis, Doctor
of Philology, Professor Rusudan Asatiani concerning translation of Pike’s
any fundamental work into Georgian, Natia answered: “It’s really an
interesting idea and realizable as well, as there is a great wish and
possibility to do it. I still keep in touch with the well-known scientist
Carl Franklin, who is Pike’s pupil and follower. With his help, some years ago, I had the honor of corresponding with Pike in
the last late years of his life. So, from this point of view there is a
great double interest, that means that I’ll undertake this very responsible
and the same time honorable task."
Natia was a distinguished student at the University where she was known for
her intelligence, discipline, modesty and politeness. These are the very
qualities that paved her way to the English Studies department- at Kutaisi
State University – where just working with Madonna Megrelishvili laid a base
for Natia’s future success. Professor Madonna Megrelishvili says with a
smile, Natia’s effective work at the English Studies department and her
personal characteristics contributed to the fact that today she is working
with me. She is one of the best teachers of ELD ATSU, ELC and a very active
member of the Kutaisi-Newport International Association. She is so productive that we
entrusted her to be in change of the KNIA education committee. There are a
lot of things for her to do in the future. The Kutaisi-Newport International Association congratulates Natia Zviadadze
on this great success!
Kutaisi Newport International Association
|
|
|
არ გაბედო სიკვდილი სანამ ცოცხალი ხარ!!!
ამ ძველი გალური ანდაზის სულისკვეთებით იყო გაჟღენთილი 11 მარტს ქ. ქუთაისის მე-9 საჯარო სკოლაში ე. წ.
"ფერფლის ოთხშაბათისადმი" მიძღვნილი აქცია, რომლის
ორგანიზატორი გახლდათ ამავე სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებელი ქალბატონი მადლენ გიორგაძე. აქციას უძღვებოდნენ მე-8-ე პირველი კლასის მოსწავლეები,
რომელთა ენთუზიაზმაც მთელი სკოლის ახალგაზრდები და პედაგოგები ჩართო აღნიშნულ ღონისძიებაში. ქალბატონი მადლენის ამ კეთილშობილურ ინიციატივას შეურთდნენ აკაკი
წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ინგლისური ენის დეპარტამენტის პროფესორ-მასწავლებლები და საქართველოს ინგლისური ენის მასწავლებელთა
ასოციაციის (ETAG) ქუთაისის ფილიალის სხვა
წარმომადგენლები. ქალბატონმა მადლენმა აღნიშნა: "ჩვენ პროგრამით გავიარეთ თემა
ჯანმრთელობასთან დაკავშირებით, რომლის ყველაზე დიდი მტერი სიგარეტის მოწევაა.
გავაკეთეთ პოსტერები, ბუკლეტები და ჩავიფიქრეთ, რომ ამ დღეს "ფერფლის
ოთხშაბათს", 11 მარტს ჩვენი გაკვეთილი გაგვეტანა საკლასო ოთახის გარეთ. რაც
მთავარია, ბავშვებმა კარგად გაითავისეს ყველაფერი და დიდი ენთუზიაზმით
ჩაერთვენ. ერთ-ერთმა მათგანმა აღიარა კიდეც, რომ ეწევა და დაგვპირდა, რომ
დღეიდან აღარ მოსწევდა."
"ფერფლის ოთხშაბათი’’, როგორც მოწევის საწინააღმდეგო დღე, დაარსდა 1984 წელს დიდ ბრიტანეთში და ბოლო 25 წლის
მანძილზე საკმაოდ ფართო მასშტაბით აღინიშნება მთელს მსოფლიოში. ამ დღეს გამართულ აქციათა მიზანია იმ მწეველთა მხარდაჭერა, რომელთაც სურთ ამ მავნე
ჩვევისათვის თავის დანებება. ამ კუთხით, გამორჩეული იყო 2008 წლის აქცია, რომელმაც 1.2 მილიონ მწეველს გადაადგმევინა ეს სასიკეთო ნაბიჯი. აღნიშნულმა
დღემ დიდ ბრიტანეთში უკვე ჯანდაცვის საჯარო დღის სტატუსიც შეიძინა. 2009 წელს ამ საერთაშორისო აქციას ჩვენი ქალაქიც შეუერთდა ქალბატონი მადლენის საოცარი
პედაგოგიური მიგნების წყალობით.
განსაკუთრებული აღნიშვნის ღირსია ამ აქციის როგორც შინაარსობრივი დატვირთვა,
ისე ჩატარების ფორმა, რომელმაც კიდევ ერთხელ წარმოაჩინა მასწავლებლის
კეთილშობილური მისია მომავალი თაობის სწორად აღზრდის საქმეში, რაც აუცილებლად
გათავისებული უნდა ჰქონდეს საგანმანათლებლო სისტემაში მომუშავე ყოველ ადამიანს,
რომ შედეგად მივიღოთ ჯანსაღი ღირებულებების მქონე, განსწავლული თაობა.
მოსწავლეებს სპეციალურად აქციისათვის მომზადებული ჰქონდათ უამრავი პოსტერი,
რომლებიც ცნობილი შეგონებებით მოგვიწოდებდნენ ჯანსაღი ცხოვრების წესისაკენ!
ბავშვებმა ბევრი საინტერესო ისტორია, ცნობილი ადამიანების გამონათქვამები თუ
დარიგებანი სამ
ენაზე - ქართულად, ინგლისურად და ლათინურად წარმოადგინეს: Mens Sano in Corpore Sano!
A Sound Mind in a Sound Body! "ჯანსაღ სხეულში ჯანსაღი სულია!" და ა.შ. გვაფრთხილებდნენ პოსტერებით მორთული სკოლის კედლები და ამავე სკოლის აღსაზრდელები. მათ ბუკლეტებიც იგივე თემატიკას
მიუძღვნეს და საკუთარი შემოქმედებით გააფორმეს. მოსწავლეთა ჩაცმულობიდან დაწყებული, აქციის ყოველი დეტალი სიგარეტის მოწევას აპროტესტებდა. ღონისძიების
ამაღელვებელი მომენტი იყო ერთ-ერთი მოსწავლის აღიარება, რომ მან სცადა გაესინჯა სიგარეტი, მაგრამ აქციაზე საჯაროდ განაცხადა, რომ იგი არასოდეს მოსწევს, რადგან
ეს ყველაზე საშინელი გამოცდილება იყო მის ცხოვრებაში. "ფერფლის ოთხშაბათის" გმირის ეს გულახდილობა და გაბედული ნაბიჯი დაჯილდოვდა სპეციალური სერთიფიკატით,
რომელიც ეძლევა ყველა ადამიანს, ვინც ამ დღეს უარს იტყვის მოწევაზე. ვფიქრობ, ამ აქციის მონაწილე ყველა ახალგაზრდას ისე კარგად აქვს გაცნობიერებული
სიგარეტის მოწევით გამოწვეული საფრთხე, რომ ისინი აუცილებლად ცხოვრების ჯანსაღ წესს აირჩევენ, რითაც ვფიქრობთ ამ აქციის მთავარი მიზანი შეიძლება შესრულებულად
ჩაითვალოს.
დიდაქტიკური მნიშვნელობის გარდა აღნიშნული ღონისძიება შემეცნებით და სასწავლო ხასიათსაც იმთავითვე ატარებდა. მოსწავლეთა მშვენიერი ინგლისური, მათი
ყოველდღიური სამუშაო რვეულები მასწავლებლის დიდი ღვაწლისა და სწავლებისადმი შემოქმედებითი მიდგომის ნამდვილი დასტურია.
"ფერფლის ოთხშაბათი" მათი ჩვეული
ინგლისურის გაკვეთილების ერთი საჯარო დემონსტრაცია გახლდათ, რომლის საშუალებითაც აქციის ყოველი მონაწილე ერთხმად შეუერთდა ერთ საერთო ლოზუნგს:
"მოწევა მავნებელია თქვენი ჯანმრთელობისათვის!" დახედეთ თამბაქოს კოლოფზე მოცემულ ამ გაფრთხილებას და გააკეთეთ სწორი არჩევანი! პროფესორმა მადონა
მეგრელიშვილმა აღნიშნა: "მე ვფიქრობ, ეს აქცია ორი მიმართულებით არის ძალიან მნიშვნელოვანი: პირველი –ის, რომ ჩვენთან თამბაქოს მოწევის პრობლემა არ დგას
ისე აქტუალურად, როგორც ნებისმიერ ცივილურ ქვეყანაში. ძალიან სამწუხაროა, რომ ჩვენთან თავისუფლად ეწევიან ქუჩაში, ტრანსპორტში, ოფისებში, ყრიან სიგარეტის
ნამწვავებს და ა.შ. მეორე მხრივ იმით, რომ ეს ბავშვები ჩვენი ქალაქის და, ვფიქრობ ქვეყნის მასშტაბითაც, პირველად შეეხენ ასეთ აქტუალურ პრობლემას.
ყველაზე მთავარი ის არის, რომ მე-9 სკოლის მე-8 კლასელებმა წარმოადგინეს მათი დამოკიდებულება ამ საკითხისადმი ინგლისურ ენაზე. დაეუფლენ პოსტერის კეთების
კულტურას, რომელიც, სამწუხაროდ, ბევრ მასწავლებელს და ბევრ ლექტორსაც არ შეუძლია გააკეთოს. თან გამოვიდნენ აუდიტორიის წინაშე და უაღრესად ეფექტური
პრეზენტაცია მოაწყვეს ინგლისურ ენაზე. ამ უნარ-რჩვევების გამომუშავება ბავშვებში ძალიან მნიშვნელოვანია. ვფიქრობ, რომ მე-9 სკოლა უაღრესად საინტერესო
ღონისძიებით წარსდგა საზოგადოების წინაშე. ვულოცავ მის ორგანიზატორს, მე-8 კლასელებსა და მე-9 სკოლის სახელოვან კოლექტივს ამ წარმატებას.
თქვენ კი, ჩვენო
პედაგოგებო აკეთეთ საქმე ასეთივე სიყვარულით, რადგან თქვენივე პოსტერების ენით რომ ვთქვათ
"სიყვარული ეს ჯანმრთელობაა" ხოლო, "სადაც ჯანმრთელობაა იქ სილამაზეა."
ნათია ზვიადაძე
ასისტენტ-პროფესორი, აწსუ
ქნია-ს განათლების კომისიის თავმჯდომარე |
Don’t
Dare to Die before
you are Alive!!!
The ancient Gaelic
proverb was a leit-motif of an event devoted to so called “Ash Wednesday”
held on March 11 at Kutiasi Public school No 9. The action was organized by
the English teacher of the same school, Madlen Giorgadze. The hosts of the
action were the 8th-year students whose enthusiasm encouraged all
the teachers and students of the school to participate.
Some
professors
and
teachers of the English Studies Department
at Akaki Tsereteli state
university and some other members of ETAG also joined the noble initiative of
Madlen Giorgadze.
Mrs. Madlen Giorgadze
made a little introduction about the action .She mentioned: “According to
our curriculum we studied topic about health and discovered once again that
a cigarette is the greatest enemy. That’s why we made some posters, brochures
and newspapers against smoking and decided to take them out of the
classroom on “Ash Wednesday”, March 11. And what is more important,
children realized everything and got involved into the action with great
enthusiasm. One of them even admitted his sin and promised not to smoke any
more."
The history of this day
is the following. As an anti-smoking day it was established in Great Britain
in 1984 and has been highly appreciated and broadly celebrated all over the
world for the last 25 years. The aim of the action
is to help and support the smokers
who want to give up the bad habit.
The
action held in 2008 that helped 12 million people make that clever step to
healthy life is considered to be the most successful.
Since then
March 11 has been declared
as a Public
Health Day. Our
city also joined the international action in 2009 and all tribute goes to
Madlen Giorgadze who never stops searching for new ideas to make studying
enjoyable and fun for her students.
The whole meaning of the
event as well as the performance of the students who participated in it deserves
special attention, and once again shows the teachers’ noble mission in
up-bringing future generations. Everyone working in the education system
should realize his or her important role in forming a healthy and
well-educated generation.
For that day the students
themselves, had prepared flyers, posters,
slogans calling for healthy of life. They told
stories and sayings of famous people in three languages: Georgian, English
and Latin. Mens Sano Corpore Sano! A Sound Mind in a Sound Body-warned us
from the walls of the school together with its pupils. Everything, including
their outfit warned us against smoking. The most exciting moment of the
event was, when one of the students confessed trying smoking down a cigarette, and then vowed in public that he would never do this again as it
had been the worst experience ever. This conduct of the young hero was
rewarded by a special certificate, which is given to anyone who gives up
smoking on “Ash Wednesday”. I think that each participant of that day
realized the bad effects of smoking and I hope that they will choose a
healthy life without fags, which means that the goal of that day is
achieved.
Besides its didactic meaning the event had an
educational one as well. The students’ perfect English, their working
notebooks proved their teacher’s great contribution and creative approach to
teaching methods. “Ash Wednesday” was a public demonstration of an ordinary
English lesson, with the help of which every member joined in the common
slogan: “Smoking is harmful for your health!” Look at this warning written
on any pack of cigarettes and make the right choice!
Professor Madonna Megrelishvili pointed out:
“I think this action is especially very important for two reasons: the first
is that the problem of smoking in Georgia is very acute and it’s a pity
that people can smoke openly in public places, streets, transport, offices,
A lot of cig-ends in our streets make them look untidy. The second reason is
that these children are the first in our city and, I think, in our country
as well to touch upon this vital problem.The most important thing is that
the eighth-year
students of School No. 9 expressed their attitude to this problem in English.
They learnt how to make posters, handbills which, unfortunately, not many teachers and
lecturers can do. Besides they spoke in front of a large audience and made
quite an effective presentation in English. It’s very important to work out
these skills among students. I think that school No 9 arranged a very
interesting event and I’d like to congratulate the organizer, the 8th-year
students and the staff of school No 9 on this success."
And you, dear teachers keep doing your work
with love, using the language of your posters ‘Love is Health’
and ‘Where there is health, there is beauty’”.
Natia Zviadadze,
Assistant Professor, ATSU
Head of KNIA Education Commettee
|
|
|
ხშირად ცდილობენ განსაზღვრონ, რას
ნიშნავს კარგი მასწავლებელი და გამოყოფენ მისთვის დამახასიათებელ სხვადასხვა
ნიშან-თვისებას. ერთი რამ უდავოა, მასწავლებელი მხოლოდ მაშინ შეიძლება ჩაითვალოს
წარმატებულად, თუ ის ახერხებს თითოეულ გაკვეთილზე განახორციელოს სასწავლო
პროგრამის და სახელმძღვანელოს მიერ დასახული მიზნები, მიუსადაგოს ისინი თავისი
მოსწავლეების საჭიროებებს და ინტერესებს, შეუქმნას მათ საუკეთესო გარემო
სწავლისა და განვითარებისთვის. იყო კარგი მასწავლებელი არც ისე ადვილია, მაგრამ
ყველა ჩვენგანი შეძლებს გაიხსენოს რამდენიმე ასეთი. თუმცა მასწავებელთა შორის
არსებობენ იშვიათი გამონაკლისები, ისინი ვისი თითოეული გაკვეთილიც, არა უბრალოდ
მეთოდურად გამართული და ეფექტურია, არამედ ამასთან ხელოვნების ნიმუშიცაა. ეს
რომ სულაც არაა გაზვიადება, ალბათ ყველა დამეთანხმება, ვინც მადლენ გიორგაძის
ინგლისური ენის გაკვეთილს დაესწრო. განა ხელოვანი არ არის ადამიანი, ვინც
სახელმძღვანელოში მოცემულ ერთ ჩვეულებრივ თემაში დაინახავს მოსწავლეებთან ერთად
სარეკლამო კამპანიის წარმართვის პოტენციალს და მერე დეტალურად გათვლის ამ
კამპანიის ყველა დეტალს, თავისი ბუკლეტებით, პლაკატებით, სარეკლამო ლოზუნგებით,
ცნობილ ადამიანთა გამონათქვამების მოძიებით, პირად გამოცდილებაზე დაფუძნებული
მაგალითებით და ა.შ. მასწავლებლის უდიდესი ოსტატობა სწორედ იმაში ვლინდება, რომ
ამ რთულ და მრავალფეროვან სამუშაოს თავად მოსწავლეები აკეთებენ, აკეთებენ
ხალისით და სიამოვნებით, ტკბებიან სრული შემოქმედებითი თავისუფლებით და აღარც
ახსოვთ, რომ ამ დროს ინგლისურ ენას სწავლობენ.
მადლენ გიორგაძის გაკვეთილი უაღრესად საინტერესო იყო იმ ცოდნის და ინტერესის
გამო, რასაც მოსწავლეები ავლენდნენ თემისა და ზოგადად საგნის მიმართ. მაინც
განსაკუთრებით შთამბეჭდავი ჩვენთვის იყო მასწავლებლის უდიდესი შრომა და დეტალური
დაგეგმვა, რაც ამ ყველაფრის მიღმა იდგა. ის ფანტაზია, გამომგონებლობა და
შემოქმედებითი უნარი, რაც ნათლად გამოვლინდა ამ გაკვეთილზე, არ ისწავლება. ეს
ადამიანის თანდაყოლილი ტალანტია და ჩვენი აზრით, სწორედ ის გამოარჩევს
მასწავლებლად დაბადებულ ადამიანს ყველა დანარჩენი, თუნდაც საკმაოდ წარმატებული
მასწავლებლებისგან.
ნინო ნიჟარაძე, მაია ალავიძე
ასისტენტ-პროფესორები, აწსუ, მასწავლებელთა ტრეინერები.
|
What does it mean to be a
“good language teacher”? Many have tried to answer this questions and
identify the most important characteristics of a good teacher. However,
there is little doubt that teachers can be considered successful only if
they manage to achieve the goals set by the syllabus and the coursebook,
adapt them to their students’ needs and interests and create the best
possible environment for learning and development. Being a good teacher is
not easy, but we can probably all remember several such examples from our
own learning experience. However, there are rare exceptions among teachers
whose lessons are not only methodologically sound and effective, but just
works of art. This is not an exaggeration as everyone who attended Madlen
Giorgadze’s English lesson will agree with us. Who but an artist would look
at an ordinary coursebook unit and see in it the potential for organizing a
promotion campaign?! It needs a person with powerful imagination and a great
talent to plan every detail of this campaign including fliers, posters,
slogans, well-known quotations related to the topic and examples from
personal experience. And it needs an outstanding teacher to motivate the
students to do all this work, do it willingly enjoying seemingly complete
freedom and forgetting that they are in fact learning the English language.
Madlen’s lesson was an
enriching experience for all the observers because of the pupils’ knowledge
and interest in the topic and in the subject in general. However what
impressed us most was the amount of work and detailed planning that the
teacher had obviously put into it. Imagination and creativity that was
behind all of this cannot be taught. It is an innate talent and this talent
is exactly what distinguishes born teachers from all the other, sometimes
even quite successful colleagues.
Nino Nijaradze, Maia Alavidze
Assistant Professors ATSU,
Teacher Trainers.
|
|